Korean Air podpisał umowę na dostawę nowych frachtowców Airbusa - A350F, stając się 10. przyszłym użytkownikiem tej maszyny. Linia zdecydowała się na zamianę siedmiu zamówionych A350-1000 na wersję cargo. 
Koreański przewoźnik dołącza dziś (31 października) do grona klientów najnowszego samolotu towarowego Airbusa. Dostawa nowych maszyn spodziewana jest w latach 2029 - 2031.
- Korean Air jest jednym z największych operatorów cargo na świecie. Decyzja o włączeniu A350F do floty przewoźnika stanowi wyraźne potwierdzenie wyjątkowych możliwości tego samolotu. A350F zapewni Korean Air najbardziej efektywne rozwiązanie w segmencie dużych frachtowców – powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes ds. sprzedaży  Airbus Commercial Aircraft. 
Wydajność i zasięg nowych A350F Nowy samolot towarowy Airbusa będzie mógł przewozić ładunek o masie do 111 ton i pokonywać dystans do 8 700 kilometrów (4 700 mil morskich). Napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, A350F zapewni redukcję zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla nawet o 40 proc. w porównaniu z maszynami starszej generacji o podobnym zasięgu i możliwościach przewozowych.
Flota KoreanaFlota Korean Air Lines składa się obecnie ze 172 samolotów: 10 airbusów A220-300, 17 A321neo, sześciu A330-200, 18 A330-300, dwóch A350-900, sześciu A380, 18 boeingów z rodziny B737NG, siedmiu B737 MAX 8, czterech B747-400F, siedmiu B747-8F, pięciu B747-8I, czterech B777-300, 27 B777-300ER, 12 B777F, jednego B787-8 (VIP), 17 B787-9 oraz 
11 B787-10 Dreamliner.
Korean oczekuje na dostawę 249 samolotów: 39 airbusów A321neo, czterech A350-900, 20 A350-1000, siedmiu A350F, 23 boeingów B737-8 MAX, 50 B737-10 MAX, 40 B777-9X, ośmiu B777-8F, pięciu B787-9 oraz 54 B787-10 Dreamliner.
A350FNowy A350F zapewni wydajność i wybór samolotu najnowszej generacji na rynku dużych frachtowców. Dzięki niezrównanej wydajności pod względem spalania paliwa, emisji CO2 i ekonomii, A350F będzie jedynym frachtowcem zdolnym do spełnienia najnowszych wymagań środowiskowych ICAO. Przy podobnej objętości pokładu jak B747F, o 3 tony większej ładowności w porównaniu z B777F i oferując większy zasięg, nowy samolot Airbusa zapewnia solidne możliwości dla operacji przewozu lotniczego cargo.
Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku producent zaprezentował także 
makietę (mock-up) swojego nowego frachtowca A350F, która pokazuje, że kluczową cechą nowego samolotu są bardzo duże drzwi ładunkowe na głównym pokładzie. Do końca lipca br. Airbus sprzedał 1 445 airbusów A350, w tym 65 maszyn A350F. W ostatnim czasie francuska 
firma logistyczna CMA CGM ogłosiła, że w 2027 r. zostanie pierwszym klientem nowego A350F.